Zezłomowane pojazdy 03Zasady działania punktów auto złomu

Kierowcy posiadający samochody, które uległy poważnemu wypadkowi albo ich naprawa jest nieopłacalna, zwykle decydują się na to, aby je oddać na stację złomowania. Takie praktyki pozwalają nie tylko nieco zarobić, ale również jest to postępowanie przyjazne dla środowiska naturalnego. Z niesprawnego pojazdu mogą wyciekać płyny eksploatacyjne i inne szkodliwe substancje. Należy jednak pamiętać, aby wybrać legalnie działający punkt auto złomu. Jak go rozpoznać i na jakich zasadach działają takie placówki?

 

Po czym można rozpoznać legalny punkt auto złomu?

Większość kierowców zdaje sobie sprawę, że niesprawny samochód powinno się oddać wyłącznie do legalnie działającej stacji demontażu pojazdów. Niektórzy jednak mają problem z jej rozpoznaniem. Poszukując takiego punktu, warto przede wszystkim zwrócić uwagę na to, czy firma figuruje w Krajowym Rejestrze Sądowym. Kolejną kwestią jest przedstawienie dokumentów, które poświadczają o legalności przedsiębiorstwa, a także dokumenty, na których będą widniały wszelkie informacje dotyczące przeprowadzonej usługi kasacji.

 

Jak odbywa się legalna kasacja samochodu?

Osoby, które przyjeżdżają do naszej stacji auto kasacji w Rzeszowie, mogą mieć pewność, że wszelkie procedury odbywają się zgodnie z prawem. Do przeprowadzenia usługi niezbędne są przede wszystkim stosowne dokumenty, czyli:

  • dowód rejestracyjny lub inny dokument potwierdzający dane pojazdu (jeśli dowód został zatrzymany przez policję),
  • dokument tożsamości,
  • umowa kupna samochodu,
  • upoważnienie do kasacji (jeśli auto oddaje współwłaściciel albo osoba, która nie jest właścicielem).

Warto również podkreślić, że kasacja musi odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Chodzi tutaj przede wszystkim o to, że waga auta nie może przekraczać 90% tej, która jest podana w dowodzie rejestracyjnym. Jeśli chodzi o legalność działań, to trzeba też wspomnieć o tym, że właściciel ma 30 dni na wyrejestrowanie samochodu od daty zezłomowania. W tym celu powinien udać się do wydziału komunikacji, a następnie złożyć stosowny wniosek. Warto też pamiętać o zgłoszeniu się do ubezpieczyciela w celu otrzymania nadpłaconych rat.